De overheid en non-profit organisaties lijken eilandjes in onze maatschappij. Hanteren andere communicatieregels.
En hebben hierdoor moeite om op een positieve wijze interessant te zijn voor hun stakeholders.
Excuses te over
“Hier gaat het anders” wordt er vaak gezegd.“Wat gaat er dan anders” is dan mijn vraag.“Wij zijn niet commercieel” is dan het antwoord.Huh? Is het bij jullie niet nodig om anderen te overtuigen? Mee te krijgen in je plan? Wie de stakeholder ook is.
Als interne organisatie de neuzen dezelfde kant op. Ieder met zijn eigen uitgangspunten. Als je er echt toe doet... (en, dat doe je) Dan is het van groot belang om interessant te worden, zijn en blijven.
Definitie van een interessante persoon
Een boeiende persoonlijkheid. Iemand die mogelijkheden onderzoekt en veronderstellingen oppert. Als jij en je collega’s je ontwikkelen boeiende persoonlijkheden dan kun je nu zelf wel bedenken wat voor voordelen je dit gaat opleveren. Door de impact die je teweeg gaat brengen komen anderen in actie, intern èn extern.